Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 20

Β. ΓΚΑΓΚΑΤΣΗΣ ΕΦ' ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ


Β. Γκαγκάτσης: «Αλλάζω τα πάντα»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΣΩΤΗΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
Τέσσερα χρόνια μετά την επανεκλογή του για τρίτη φορά στην ηγεσία της ομοσπονδίας ποδοσφαίρου, τον Οκτώβριο του 2008, αλλά και την παραίτησή του από τη θέση δύο μήνες αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2008, ο Βασίλης Γκαγκάτσης διεκδικεί και πάλι την προεδρική καρέκλα της ΕΠΟ στην οποία έχει ήδη καθίσει επτά χρόνια (2001-2008).
«Με σχέδιο για να αλλάξω τα πάντα στο ελληνικό ποδόσφαιρο ύστερα από τρία χρόνια περισυλλογής, στα οποία έκανα την αυτοκριτική μου και κατάλαβα τα λάθη μου, κατεβαίνω και πάλι τις εκλογές» είπε στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Goal» για τις αρχαιρεσίες της 6ης Οκτωβρίου 2012 που "θα είναι ντέρμπι" και τους λόγους για τους οποίους κατέρχεται και πάλι ως υποψήφιος πρόεδρος.
Με τον Σαρρή 33 ενώσεις
«Θα βγει άνετα ο Σαρρής»
Ο Γκαγκάτσης παίρνει τ' όπλο του!

Ο κ. Γκαγκάτσης, στη συνέντευξη που έγινε στον "Διόνυσο" με φόντο την Ακρόπολη, παρουσίασε το πρόγραμμά του για την επόμενη μέρα στην ΕΠΟ που περιλαμβάνει εκλογές για τα μέλη της ΚΕΔ, τακτικούς δικαστές, οικονομική αυτοδυναμία των ενώσεων και σχέδιο ανάπτυξης του ερασιτεχνικού και επαγγελματικού ποδοσφαίρου.
Μίλησε, όμως, και για άλλα πράγματα, όπως την εθνική ομάδα και τον Φερνάντο Σάντος, του οποίου προανήγγειλε την παραμονή, τις αποδοκιμασίες στο Καλλιμάρμαρο μετά την κατάκτηση του Euro 2004, την εμπλοκή του με τη δικαιοσύνη, την «παράγκα», αλλά και την παραίτησή του από την προεδρία της ομοσπονδίας τον Δεκέμβριο του 2008.
-Γιατί ο Βασίλης Γκαγκάτσης διεκδικεί και πάλι την προεδρία της ΕΠΟ;
«Η βασική αρχή είναι ότι μου το ζήτησαν οι ενώσεις και μου το ζήτησαν μετά από τρεισήμισι χρόνια γιατί θεώρησαν ότι το ελληνικό ποδόσφαιρο αυτή τη στιγμή έχει φτάσει στα όριά του και θα πρέπει να υπάρξει μια τεράστια παρέμβαση αλλαγής πραγμάτων στον χώρο, την οποία είμαι έτοιμος να κάνω. Το σκέφτηκα πάρα πολύ, μου το ζήτησε περίπου το Πάσχα ένας μεγάλος αριθμός ενώσεων σε μια συνάντηση που είχαμε και ομολογώ ότι δεν πέταξα από τη χαρά μου, αλλά επειδή αγαπάω το ποδόσφαιρο, που μαζί με την οικογένειά μου είναι όλη μου η ζωή, και επειδή βλέπω πράγματα που συνέβησαν μετά την αποχώρησή μου και τα οποία δεν με εκφράζουν και νομίζω ότι δεν εκφράζουν κανέναν Ελληνα φίλαθλο, αποφάσισα να θέσω υποψηφιότητα με γνώση του τι θα συναντήσω.
Θέλω να αλλάξω τα πάντα στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Εκανα λάθη και μάλιστα πάρα πολλά στη θητεία μου. Αυτά τα τρεισήμισι χρόνια, όμως, που είμαι εκτός, ήταν ένα διάστημα μεγάλης περισυλλογής, έκανα την αυτοκριτική μου, αναγνώρισα τα λάθη μου, τα μέτρησα, διδάχθηκα από αυτά και θεωρώ ότι είμαι σε μια κατάλληλη ωριμότητα. Είδα τα πράγματα πιο ανθρώπινα, κάτι που δεν με άφηνε να δω η νομή της εξουσίας και έτσι αποφάσισα να κατέβω και πάλι. Βασική αρχή του να είμαι εκ νέου υποψήφιος ήταν τα κακώς κείμενα του ποδοσφαίρου που έχουν φτάσει σε υπερβολικό σημείο».
-Τι λάθη κάνατε;
«Πολλά, ίσως θα έπρεπε αυτά που σκέφτομαι τώρα να τα είχα κάνει τότε, αλλά σκεφτείτε το περιβάλλον που διοίκησα. Ισως θα έπρεπε με πιο διαλλακτικό τρόπο να δώσω στην πολιτεία να καταλάβει ότι μοντέλο που ισχύει παγκοσμίως στο ποδόσφαιρο είναι ότι από την ομοσπονδία ξεκινούν και τελειώνουν όλα. Ισως κάπου να υπερέβην και εγώ τα όρια».
Η παραίτηση του 2008
-Γιατί δύο μήνες μετά την εκλογή σας υποβάλλατε την παραίτησή σας τον Δεκέμβριο του 2008;
«Γιατί είχα φορτωθεί στην πλάτη μου διαχρονικά όλες τις αμαρτίες του ελληνικού ποδοσφαίρου χωρίς να το δικαιούμαι. Είχα κουραστεί με τη συνεχή αμφισβήτηση και κατηγορία και δεν μπορούσα να λειτουργήσω. Είχα φτάσει στα όριά μου. Η μόνη μου στήριξη ήταν οι ενώσεις, αλλά εγώ σας ρωτώ, έφυγα εγώ, τι καλό είδε το ελληνικό ποδόσφαιρο αυτά τα χρόνια πέραν της εθνικής ομάδας, στην οποία τα πρόσωπα άλλαξαν, αλλά ακολουθήθηκε το ίδιο πετυχημένο μοντέλο που ξεκινήσαμε το 2001 και από την 80η θέση της παγκόσμιας κατάταξης είναι πια στην πρώτη δεκάδα;».
«ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΔ ΚΑΙ ΤΑΚΤΙΚΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ»
Τα σχέδιά του για τη συνολική αλλαγή που θέλει να φέρει στο ελληνικό ποδόσφαιρο ανέλυσε ο Βασίλης Γκαγκάτσης. Ο υποψήφιος πρόεδρος της ΕΠΟ αποκάλυψε ορισμένα από τα μετεκλογικά σχέδιά του.
- Μιλάτε για πρόθεση συνολικής αλλαγής στο ποδόσφαιρο. Τι προτίθεστε να αλλάξετε;
«Θεωρώ ότι θα πρέπει κανείς να ασχοληθεί σοβαρά με τη βία. Και τι δημιουργεί τη βία; Δύο από τις βασικές γεννεσιουργές αιτίες είναι η διαιτησία με την καχυποψία του κόσμου και η αθλητική Δικαιοσύνη, οι δύο πυλώνες στους οποίους βασίζεται η αξιοπιστία του ελληνικού ποδοσφαίρου. Αν αυτά τα δύο πράγματα δεν προσπαθήσουμε να αλλάξουμε εκ βάθρων, δεν θα έχουμε κάνει τίποτα. Δοκιμάστηκε χρόνια το μοντέλο της επιλογής των προσώπων της ΚΕΔ, διότι για εμένα το πρόβλημα είναι η επιλογή των ανθρώπων που ορίζουν, οι διαιτητές είναι πολύ καλοί, το έχουν αποδείξει. Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος επιλογής των μελών της ΚΕΔ, πρέπει να πάμε σε εκλογές από τους ίδιους τους διαιτητές.
Είναι από τις βασικές αρχές του προγράμματός μου, οι ίδιοι οι διαιτητές και οι βοηθοί των επαγγελματικών κατηγοριών θα επιλέγουν τα τρία από τα πέντε μέλη της ΚΕΔ, με εκλογές που θα προκηρύσσονται και θα γίνονται μέσα σε μία εβδομάδα. Το μοντέλο του να ορίζει ο πρόεδρος και το ΔΣ της ΕΠΟ τα μέλη της ΚΕΔ δοκιμάστηκε και βελτίωση δεν είδαμε. Παράλληλα, θα πρέπει και το επαγγελματικό ποδόσφαιρο να συμμετάσχει στην ΚΕΔ, ο ένας από τους δύο εκπροσώπους που δεν είναι διαιτητής θα προέρχεται από τη Super League και ο άλλος από το ΔΣ της ΕΠΟ, ενώ θα μετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκπρόσωπος της Football League.
Στην αθλητική Δικαιοσύνη, η δέσμευσή μου είναι ότι για το επαγγελματικό ποδόσφαιρο θα πρέπει να πάμε σε μονομελή εν ενεργεία δικαστικά όργανα, τακτικούς δικαστές, που δεν αναλαμβάνουν τώρα λόγω του μικτού συστήματος. Με ένα κανονιστικό πλαίσιο απόλυτα ξεκαθαρισμένο που δεν θα αφήνει περιθώρια παρερμηνείας, όλες οι υποθέσεις πλην δωροδοκίας, εκτεταμένων επεισοδίων, ενστάσεων και στοιχήματος, ο δικαστής θα δικάζει τα ματς του Σαββατοκύριακου Τετάρτη χωρίς την παρουσία διαδίκων, όπως γίνεται στην UEFA, μόνο με υπομνήματα.
Η απόφαση θα βγαίνει άμεσα χωρίς σκεπτικό, η έφεση θα κατατίθεται εντός 24 ωρών, την Πέμπτη, και θα εκδικάζεται την Παρασκευή από την τριμελή επιτροπή εφέσεων επαγγελματικού ποδοσφαίρου -το διαχωρίζω πλήρως από το ερασιτεχνικό- και πριν από τη δικάσιμο θα γίνεται επί της έδρας κλήρωση ανάμεσα στους τρεις δικαστές, για να δικάσει ο ένας. Ετσι, θα έχουμε τελεσίδικη απόφαση την Παρασκευή. Πρέπει ακόμη να φύγουν από την ΕΠΟ και τις λίγκες οι πειθαρχικές επιτροπές και να στεγαστούν σε ξεχωριστό κτίριο. Το μόνο που θα τους παρέχουμε εμείς θα είναι γραμματειακή υποστήριξη και αποζημίωση. Αν αυτά τα δύο, η διαιτησία και η αθλητική Δικαιοσύνη, αλλάξουν, κάτι που δεν γίνεται από τη μια ημέρα στην άλλη, θα είναι ένα μεγάλο βήμα για να δώσουμε στον κόσμο την αξιοπιστία που θέλει».
«Καταργούνται οι αρμοδιότητες της εκτελεστικής γραμματείας»
«Θεωρώ επίσης ότι θα πρέπει να αλλάξει και η δομή και η λειτουργία της ΕΠΟ και βάζω και τον εαυτό μου μέσα σε αυτό» ανέφερε ο Βασίλης Γκαγκάτσης, ο οποίος εξήγησε τι εννοεί και τι είδους αλλαγές σχεδιάζει να επιφέρει στη λειτουργία της ομοσπονδίας: «Καταργούνται οι αρμοδιότητες της εκτελεστικής γραμματείας, πλην των εκτάκτων αγωνιστικών θεμάτων, και ειδικά αυτές που θα έχουν οικονομικό αντίκτυπο. Ολα θα πρέπει να περνούν από το διοικητικό συμβούλιο ανοιχτά και καθαρά.
Τα τρία τελευταία χρόνια η πρόταση για τους διεθνείς διαιτητές δεν πήγε ποτές στο ΔΣ, ήταν απόφαση της εκτελεστικής γραμματείας. Τα μέλη του ΔΣ δεν έπρεπε να έχουν άποψη; Επίσης, ό,τι έρχεται που θα αφορά τα οικονομικά θα πρέπει να συνοδεύεται και από προϋπολογισμό δαπάνης και μετά, όταν θα εκτελείται η απόφαση, θα έρχεται και ο απολογισμός για να σταματήσει το φαινόμενο του μη ελέγχου, γιατί σήμερα έχουμε μη έλεγχο και ξέρω πολλές τέτοιες περιπτώσεις. Πρόκειται, επίσης, να αλλάξω και τις συνεδριάσεις του ΔΣ, θα γίνονται ανά 15 ημέρες και όχι μία φορά τον μήνα».
Οι αποδοκιμασίες στο Καλλιμάρμαρο και η «παράγκα»
- Εχετε συνδεθεί με ένα κομμάτι του παρασκηνίου του ελληνικού ποδοσφαίρου που ονομάστηκε «παράγκα». Τι απαντάτε σε αυτό;
«Είναι γεγονός ότι υπήρξε μια ανώμαλη περίοδος για το ελληνικό ποδόσφαιρο, που ίσως έχει τα κατάλοιπά της ακόμη και σήμερα, υπάρχει μια καχυποψία στον κόσμο ότι όλα είναι στημένα. Αυτή, όμως, η ανώμαλη περίοδος τελείωσε το 2001 που ανέλαβα πρόεδρος. Αφήνω στον κόσμο να αναρωτηθεί το γιατί. Οποιος θέλει να συζητήσουμε και για τις δικές μου ημέρες, αλλά δεν θα απολογηθώ εγώ για τα προ του 2001 που δεν ήμουν πρόεδρος και ήμουν γενικός γραμματέας. Το 1997 που εκλέχτηκα γραμματέας, με αυτά που συνέβαιναν είχα την επιλογή ή να παραιτηθώ ή να μείνω και να πολεμήσω αυτήν την κατάσταση και έπραξα το δεύτερο. Θυμηθείτε ότι μόλις ανέλαβα πρόεδρος το 2001, όρισα την πιο πετυχημένη ΚΕΔ τότε με πρόεδρο τον κ. Μπίκα. Ας αναρωτηθεί ο κόσμος τι έγινε μετά το 2001».
- Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι σας αποδοκίμασε ο κόσμος στο Καλλιμάρμαρο μετά την κατάκτηση του Euro 2004;
«Θα ήθελα κάποιος που λέει ότι 80.000 κόσμος αποδοκίμασε τον Γκαγκάτση να πάρει την κασέτα και να την ξαναδεί και να σταματήσουν οι υπερβολές. Υπήρξαν 500-1.000 εγκάθετοι που αποδοκίμασαν τον πρόεδρο της ομοσπονδίας, αλλά για εμένα το χειροκρότημα των διεθνών ήταν το σημαντικότερο, γιατί αυτοί ήξεραν τι είχα κάνει για αυτούς. Θυμηθείτε ότι εγώ δεν έκανα ούτε μια δήλωση το 2004, γιατί η επιτυχία ανήκει στους παίκτες και τον προπονητή, αλλά η αποτυχία θα ήταν δική μου. Στο Euro 2004 δεν κατέβηκα ποτέ στα αποδυτήρια, διότι στις νίκες δεν χρειάζεται. Το έκανα, όμως, μετά το 1-4 με την Τουρκία στο Καραϊσκάκη, γιατί τότε με χρειάζονταν οι παίκτες και όταν μπήκα στα αποδυτήρια, είδα 6-7 ποδοσφαιριστές ξαπλωμένους στο πάτωμα να κλαίνε. Τότε με χρειάζονταν, όχι στον τελικό του Euro».
«Δεν έχω κανένα κώλυμα»
- Εχετε κώλυμα στο να είστε υποψήφιος;
«Οχι, κανένα. Με έψαξε δυόμισι χρόνια το ΣΔΟΕ, εμένα και την οικογένειά μου, σε Ελλάδα, Ελβετία και Κύπρο και δεν βρήκαν τίποτα. Μου επιβλήθηκε πρόστιμο 8.000 ευρώ στο Εφετείο, για το οποίο έχω κάνει αναίρεση, διότι κατηγορήθηκα εξ αμελείας ότι δεν δήλωσα τα υπόλοιπα των λογαριασμών μου στη δήλωση πόθεν έσχες. Αλλά ρωτάω, αφού η άλλη πλευρά έχει την πλειοψηφία, όπως ισχυρίζεται, γιατί τους νοιάζει το κώλυμα;».
«Κοινωνική εργασία για τους ανηλίκους»
Για τη βία και τις ποινές ο Βασίλης Γκαγκάτσης ανέφερε: «Οι υπερβολικές ποινές τις καθιστούν ανεφάρμοστες. Οταν συλλαμβάνεται ένας 16χρονος και πάει για δύο χρόνια φυλάκιση χωρίς αναστολή, ο μάρτυρας αστυνομικός θα το σκεφτεί πολύ τι θα καταθέσει. Επιπλέον, το μέτρο δεν σωφρονίζει, γιατί αν πάει φυλακή θα βγει χειρότερος. Εγώ προτείνω την κοινωνική εργασία για τους ανηλίκους που συλλαμβάνονται για επεισόδια. Για τους ενήλικες 10 ημέρες στη φυλακή δεν είναι και λίγο πράγμα».
«ΕΧΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ»
«Αν δεν πάμε να συζητήσουμε για το μέλλον του επαγγελματικού ποδοσφαίρου -και εγώ έχω μοντέλο ανάπτυξής του-, σας κάνω την πρόβλεψη ότι σε δύο χρόνια θα γυρίσουμε στο καθεστώς προ του 1979, σε ερασιτεχνικά σωματεία» ανέφερε ο κ. Γκαγκάτσης, που αναφέρθηκε στα σχέδιά του για το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο και τις ενώσεις: «Οι 21 από τους 23 παίκτες της αποστολής στο Euro 2004 ξεκίνησαν από ερασιτεχνικές ομάδες. Πρέπει να βοηθήσουμε τα ερασιτεχνικά σωματεία και από τις πέντε πηγές εξόδων (διαιτησία, μετακινήσεις, αθλητικό υλικό, προπονητές και γιατροί), η ΕΠΟ να αναλάβει τα έξοδα της διαιτησίας. Αυτό είναι δέσμευσή μου και έχω και συγκεκριμένο πλάνο, όπως και για να μειώσουμε τα εξωφρενικά πρόστιμα που επιβάλλονται από την Ομοσπονδία στις ομάδες.
Η μοναδική απόφαση που ελήφθη για το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια ήταν η μείωση των ομάδων της Δ' Εθνικής με πρόταση του συνυποψηφίου μου, του κ. Σαρρή. Τελικά ούτε αυτό ίσχυσε, αφού έβαλαν τις ομάδες να τελειώσουν νωρίς τα πρωταθλήματα και να παίξουν μπαράζ, άρα και να μπουν σε έξοδα μετακινήσεων, στο τέλος τους είπαν ότι ανεβαίνουν όλες. Για τις ενώσεις, είναι διαχρονική η θέση μου -και παραμένει- να τις καταστήσω οικονομικά ανεξάρτητες, για να είναι υπερήφανες και να μην έχουν ανάγκη τον εκάστοτε πρόεδρο της ΕΠΟ για να πάρουν λεφτά και να πληρώσουν το προσωπικό ή να κάνουν μια εκδήλωση. Αυτό σε έναν βαθμό το πέτυχα ως πρόεδρος με τη δημιουργία αθλητικών κέντρων σε 34 ενώσεις. Τώρα θέλω να ολοκληρώσω αυτή τη διαδικασία. Θα δημιουργήσουμε μια επιτροπή που θα αλλάξει το σημερινό μοντέλο, το οποίο είχε γίνει επί Τριβέλλα και ξεπεράστηκε». «Δεν αλλάζει ο Σάντος»
Στην ερώτηση για το ποιο θεωρεί ως το μεγαλύτερο επίτευγμα της προηγούμενης θητείας του, η απάντηση ήταν «η κατάκτηση του Euro 2004 αλλά και η παραμονή Ρεχάγκελ επί εννέα χρόνια, γιατί μας έδειξε τον δρόμο». Αναπόφευκτα, η κουβέντα πήγε και στις εθνικές ομάδες, με τον κ. Γκαγκάτση να δηλώνει πως «ο κ. Σάντος αποδείχθηκε απόλυτα πετυχημένη επιλογή ως συνέχεια του Οτο Ρεχάγκελ, του ανθρώπου που αγάπησα πολύ. Ακολουθείται το μοντέλο εκείνης της ομάδας που αποδεικνύεται απόλυτα επιτυχημένο και είναι προς τιμήν του Σοφοκλή Πιλάβιου που δεν το άλλαξε. Ο κ. Σάντος είναι έξυπνος, εργατικός και φιλόδοξος και μπορεί να προσφέρει πολλά στο μέλλον, ανεξάρτητα από το συμβόλαιό του που λήγει το 2014 και μπορεί να επεκταθεί. Θεωρώ ότι οι ιδέες του είναι πολύ σωστές και για τη δημιουργία μικρών εθνικών ομάδων και εμείς θα το ενισχύσουμε αυτό».
Εκτός του Euro 2004 και της παραμονής Ρεχάγκελ, ο κ. Γκαγκάτσης είπε ότι επιτυχία της θητείας του θεωρεί «την απόφαση να επιλέγει ο τιμωρημένος με κάρτες ποδοσφαιριστής σε ποιο από τα επόμενα τέσσερα παιχνίδια θα εκτίσει την ποινή του, κάτι που ήταν παγκόσμια πρωτοτυπία και έδιωξε την καχυποψία».
- Ενα σχόλιο για το σκάνδαλο των «στημένων» αγώνων;
«Λυπηρό για το ποδόσφαιρο. Θα έπρεπε, όμως, πειθαρχικά και αγωνιστικά να έχει τελειώσει πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος και να μην ξεκινήσει με 14 ομάδες».
«Κυρίαρχο ρόλο η ΕΠΟ»
«Θα πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι τον πρώτο λόγο στο ποδόσφαιρο έχει η Ομοσπονδία και αυτό είναι κάτι που ισχύει παγκοσμίως και αυτό εγώ το επέβαλα διά νόμου και έγινα κακός» ανέφερε ο κ. Γκαγκάτσης, που μίλησε και για την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού: «Από την UEFA είναι υποχρεωτική η επιτροπή αδειοδότησης της ΕΠΟ, στην οποία επίσης πρέπει να συμμετάσχει το επαγγελματικό ποδόσφαιρο. Δεν υπάρχει λόγος να εξετάζει τα ίδια πράγματα με την ΕΕΑ. Είναι απλό: προαπαιτούμενο για να καταθέσει κανείς φάκελο στην Επιτροπή της ΕΠΟ είναι να καταθέσει το χαρτί από την ΕΕΑ για τον έλεγχο που θα κάνει σε όσα το κράτος έχει υποχρέωση να ελέγχει, δηλαδή μετοχολόγιο, μετοχικό κεφάλαιο, ποινικά μητρώα μετόχων, ενημερότητες που αν δεν έχουν, δεν μπορούν έτσι κι αλλιώς να πάρουν άδεια, αλλά φέτος το είδαμε και αυτό με τις προσωρινές ενημερότητες».
- Θεωρείτε παρέμβαση του κράτους την απόφαση της ΕΕΑ για Βόλο και Καβάλα;
«Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έγιναν αποδεκτές από την Ομοσπονδία οι αποφάσεις της ΕΕΑ και τώρα θέλουμε να διορθώσουμε ένα θέμα που δεν έπρεπε καν να υπάρχει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου